Oficjalne Forum Bractwa Daemonic - Gallendor Battlegrounds
Założeniem jest abyśmy w tym wątku utworzyli czytelny i pełny spis czarów z biblioteki. Jest taki spis na forum GBG ale jest niepełny, średnio czytelny i bez oznaczeń czy zostały wypisane wszystkie czary w danej dziedzinie. Myślę, że dobrym podziałem będzie podział na 4 DZIEDZINY magii (produkcyjna, wojenna, kreatur i technika), następnie podkategorie (np. Smocza Magia, Nekromancja, Uzdolnienia taktyczne itp.) i na końcu poszczególne czary (Uzdrawianie, Wnerwiony smok itp.). Proszę o dopisywanie czarów (w czytelny sposób np. kreatur/smocza magia/smocza skóra/opis czaru) w postach pod spodem, a ja lub ktoś inny edytują ten post i ładnie dopiszą kolejny czar. Uzupełniałem tą listę na podstawię własnych badań oraz tego co ludzie napisali na oficjalnym forum GBG.
Magia produkcyjna:
Akord - Magia ta sprawia, że pracownicy kopalń będą szybciej pracować. Za każdy stopień czaru wzrasta wydobycie rudy żelaza, złota i srebra o 5%.
Alchemia - Przy pomocy alchemii nawet mało doświadczonym magom uda się z bezwartościowego metalu stworzyć złoto, oczywiście w ograniczonych ilościach.
Każdy stopień czaru podwyższa produkcję złota o 4%.
Zaklęty las - Poprzez zaczarowanie lasu, znacznie wzrasta produkcja drewna. Z każdym poziomem zaczarowania lasu wzrasta produkcja drewna o 7%.
Optymalizacja budowy - Poprzez optymalizację budowy Wasi pracownicy mogą szybciej ukończyć budowę głównych budynków. Z każdym poziomem czaru czas budowy głównych budynków skraca się o 2%.
Niewolnictwo - To zaklęcie dotyczy wszystkich zatrudnionych w budynkach produkcyjnych. Z każdym poziomem czaru wzrasta całkowita produkcja surowców o 2%.
Kontrola pogody - Poprzez kontrolę nad pogodą, wzrastają plony na Waszych farmach. Z każdym poziomem czaru, produkcja żywności zwiększa się o 5%.
Magia wojenna:
Magia Żywiołów:
Strzała ognia -
Burza ognia - Magowie rozniecają olbrzymią burzę ognia i wysyłają ją w kierunku nieprzyjacielskich wojsk. Kategoria magii: II Szkody: 50 - 155 Mana: 18 Żywioł: Ogień
Gorąca lawa - Gorąca lawa zalewa przeciwnika. Bardzo efektywne lecz również bardzo drogie. Kategoria magii: III Szkody: 315 - 475 Mana: 45 Żywioł: Ogień
Zlodowacenie - Otacza w sekundzie przeciwnika lodem i zadaje mu w ten sposób obrażenia. Kategoria Magii: I Szkody: 50 - 60 Mana: 5 Żywioł: Lód
Mrozy - Lodowate powietrze owieje Twoich przeciwników. Kategoria magii: II Szkody: 75 - 100 Mana: 12 Żywioł: Lód
Blizzard - Nieprzyjaciel otoczony zostanie lodowym sztormem. Kategoria magii: III Szkody: 280 - 390 Mana: 30 Żywioł: Lód
Magiczna zapaść - Ziemia zapada się pod wrogiem a z nią i nieprzyjaciel. Skuteczne w każdej sytuacji i często nieodzowne zaklęcie. Kategoria magii: I
Szkody: 30 - 63 Mana: 5 Żywioł: Ziemia
Błotna bomba - Ciężka kula ze szlamu i ziemi zostanie rzucona na nieprzyjacielski oddział. Kategoria magii: II Szkody: 50 - 150 Mana: 15 Żywioł: Ziemia
Wir - Mocny powiew wiatru, który wirując podnosi przedmioty i miota nimi, lekko uszkadzając wszystko, co się znajduje w jego okolicy. Z tego względu to proste zaklęcie jest nieprzewidywalne w jego efektach. Kategoria magii: I Szkody: 15 - 80 Mana: 5 Żywioł: Wiatr.
Tornado - Trąba powietrzna rzuca nieprzyjaciela 100 metrów w górę. Kategoria magii: II Szkody: 85 - 120 Mana: 11 Żywioł: Powietrze
Magiczna Jedność - Trenujecie magicznie uzdolnione jednostki, które z poziomu na poziom stają się coraz lepsze w jednoczeniu się z otaczającą ich magią. Z każdym poziomem zwiększają się skutki wojennej magii (burza ognia,cierpienie itd) o 3%.
Regeneracja - Poprzez ten czar można dodatkowo regenerować dodatkowe 10% punktów manny na godzinę. 30 % jest maksymalną wartością.
Czarna magia:
Płonące ręce - Przeciwnik poniesie szkody poprzez zimne płomienie wypuszczone z rąk używającego tego czaru. Kategoria magii: I Szkody: 40 - 52 Mana: 5
Cierpienie - Ręce używającego tej magii wypełniają się niszczącą, negatywną energią, która wyładowuje się poprzez atak nieprzyjaciela. Kategoria magii: II Szkody: 90 - 125 Mana: 18
Rdza - Sprawia, że elementy uzbrojenia przeciwnika (hełm i osłona nóg) stają się zardzewiałe przez pewien czas, przez co ataki są bardziej bolesne. Kategoria magii: II Obniża punkty obrony nieprzyjacielskiej jednostki o 150-225 Mana: 10 - 14 Czas trwania w walce: stopień czaru
Aura rozdarcia - Zaklęcie otacza ofiarę aurą rozdarcia, która sprawia, że skóra i opancerzenie wroga jest łatwiejsze do przebicia. Kategoria magii: I Obniża punkty obrony wrogiej jednostki o 35-80. Mana: 4 - 5 Czas trwania w walce: stopień zaklęcia
Biała magia:
Piorun -
Kula energii - Kategoria magii: II Szkody: 30 - 145 Mana: 16
Deszcz meteorytów - Kategoria magii: III Szkody: 245 - 380 Mana: 28
Twardość - Czar ten służy utwardzeniu obiektu czarów. Skóra i opancerzenie zostają w ten sposób wzmocnione. Kategoria magii: I Punkty obrony sprzymierzonych jednostek wzrasta o 25-90 Mana: 4 - 8 Czas trwania w walce: stopień czaru
Magia kreatur:
Zaklinania:
Gorąca krew - Gorąca krew wzmacnia dodatkowo siłę demonów. PA szkolonych demonów wzrastają o 2% z każdym stopniem czaru.
Skalna skóra - Poprzez skalną skórę demony stają się jeszcze bardziej odporne na ataki. Z każdym poziomem czaru zwiększa się PO szkolonych demonów o 2%
Smocza magia:
Smocza skóra - Poprzez to zaklęcie skóra wszystkich smoków staje się odporniejsza na obrażenia. Z każdym poziomem zaklęcia wzrasta PO szkolonych smoków o 2,5%.
Wnerwiony smok - To zaklęcie sprawia, że krew smoków zaczyna się gotować. Poprzez to ich siła ataku niesamowicie wzrasta. Z każdym stopniem czaru PA hodowanych smoków wzrasta o 1%.
Nekromancja:
Jaskiniowa aura - Jaskiniowa aura koncentruje magiczne zdolności wszystkich kreatur zaliczanych do martwiaków. Z każdym poziomem czaru PM szkolonych oddziałów martwiaków wrasta o 10.
Ciemny Omen - Ciemny Omen jest bezbożnym rytuałem, poprzez który Wasze oddziały martwiaków stają się bardziej odporne. Podnosi za każdy stopień przeszkolenia PO martwiaków o 1,5%.
Upiorna zbroja - Upiorna zbroja jest jak druga skóra martwiaków. Jest niewidoczna i nic nie waży, przez co nie przeszkadza w marszu i walkach tych oddziałów. Podnosi PŻ z każdym poziomem szkolonych martwiaków o 2%
Leczenie martwiaków -
Gnicie - Martwiaki zaklęte czarem "gnicie" posiadają aurę, która pomaga im w atakach a przeciwnik doznaje większych szkód. Podobnie jak w "magii rozdarcia" zaklęcie wzmacnia szkody zadawane przez martwiaków.
Magia cechu:
Uzdrawianie - Poprzez zaklęcie uzdrowienia można regenerować ranne oddziały. Zaklęcie to stosowane jest do szeregu różnych obrażeń różnych osobników, np. smoków i ludzi. Po wielu doświadczeniach okazało się, że tą metodą można leczyć nawet demony - pomimo, że nie pochodzą z tego świata. Im dalej zostanie zbadana ta magia, tym tańsze będzie leczenie rannych jednostek.
Medytacja - Poprzez celową koncentrację ezoterycznych sił wzrastają magiczne uzdolnienia ludzi. Ten czar zwiększa ilość punktów many o 6 z każdym jego poziomem.
Koncentracja energii - Z każdym poziomem wzrasta PA szkolonych ludzkich jednostek o 1%.
Boski rytułał - Ta magia zwiększa PO szkolonych oddziałów ludzkich z każdym stopniem o 1.5%
Boska tarcza -
Technika:
Sztuka Płatnerska - Stosując sztukę płatnerską najstarszych rzemieślników Demoryas, można udoskonalić uzbrojenie i opancerzenie.
W wielodniowym procesie przedmioty zostaną wzmocnione, ozdobione i zaostrzone tak, że ich statystyki zwiększą się o 5% z każdym poziomem zaklęcia.
Uzdolnienia taktyczne:
Szukanie oddziałów - Wasi zwiadowcy posiadają zdolność wyszukiwania oddziałów innych graczy. Polepszając tą technikę zwiększa się promień wyszukiwania o kolejny 1 kilometr. To uzdolnienie znajdziecie w menu misji, gdy tylko znajduje się tam zwiadowca.
Foramacja - Formacja wojsk odgrywa zasadniczą rolę w wielu bitwach. Czym trudniejsze ustawienie własnych wojsk, tym więcej kłopotów ma z tym nasz przeciwnik.
Uszeregowanie - W uszeregowanej formacji oddziały stoją w 2 rzędach. Jest to jedna z najprostszych formacji. Jest jednak bardzo skuteczna, gdy przeciwnik nie używa żadnej formacji.
Phalanx - W formacji phalanx jednostki ustawiają się w 3 rzędach.
Transportowiec:
Efektywność - Wasi technicy badają różne metody wzrostu efektywności transportu tak, aby wasze oddziały transportowe lepiej pracowały. Efektem tego jest zwiększenie ilości transportowanych ładunków.
Obróbka drewna i kamienia - Poprzez nauki obróbki drewna i kamienia Wasi mieszkańcy są wstanie naprawiać jednostki transportowe. I tak np. można korzystać drewna produkowane we własnej osadzie do naprawy drewnianych wozów.
Drewniany wóz - Drewniany wóz nie jest zbytnio stabilny ale można na niego załadować stosunkowo dużo zasobów.
Wzmocnienie - Wzmocnienie drewnianych wozów umożliwia ich zwiększoną wytrzymałość.
Gigantyczny drewniany wóz - Gigantyczny drewniany wóz może przewieź ogromną ilość surowców i jest do tego z drewnianych wozów najbardziej stabilnym środkiem transportu.
Architektura - Wszyscy pracownicy osady przechodzą przeszkolenie architektoniczne. Poprzez to oszczędza się 10% czasu budowy głównych budynków. Skraca czas budowy głównych budynków o 10%.
Naprawa - Wieże są naprawiane gdy tylko władca zleci swoim poddanym tą pracę.To badanie aktywuje regularną naprawę wież przez mieszkańców bez ingerencji władcy. Punkty życia wież wzrastają o 3% co godzinę.
Ulepszone wieże - Ochronne wieże i katapulta zostają wzmocnione a ich efektywność zostaje zwiększona poprzez użycie lepszych materiałów i metod wykończeniowych.
Za każdy poziom otrzymujecie 2,5% więcej punktów ataku waszych wież.
Renowacja - Poprzez nauki renowacji Wasza ludność jest zdolna do naprawiania wież obronnych pod Waszym kierownictwem.
Ambrazura - Ambrazury Waszych murów obronnych zostają ulepszone, przez co przeciwnik ma mniejszą szansę w atakach. Z każdym stopniem otrzymujecie 3% więcej punktów obrony Waszych wież.
Wzmocnione mury - Wasi architekci wzmacniają Wasze mury drewnem i kamieniem, by lepiej broniły przed atakami. Z każdym poziomem otrzymujecie 2% więcej energii życia Waszych wież.
Magia murów - Magowie Waszej osady wyspecjalizują się w ulepszaniu Waszych wież, tak aby magazynowały one więcej magicznej energii.
Za każdy poziom otrzymujecie 7% więcej punktów many.
Offline
Zwiadowca
Magia kreatur/Nekromancja/Gnicie(0) - Martwiaki zaklęte czarem "gnicie" posiadają aurę, która pomaga im w atakach a przeciwnik doznaje większych szkód. Podobnie jak w "magii rozdarcia" zaklęcie wzmacnia szkody zadawane przez martwiaków.
Technika/Formacja/Uszeregowanie - W uszeregowanej formacji oddziały stoją w 2 rzędach. Jest to jedna z najprostszych formacji. Jest jednak bardzo skuteczna, gdy przeciwnik nie używa żadnej formacji.
Technika/Formacja/Phalanx - W formacji phalanx jednostki ustawiają się w 3 rzędach.
A jeszcze dodam, że Uszeregowanie i Phalanx nie da się dalej rozwijać. żeby nikt nie próbował, bo straci 4h, tak jak ja
dodane dzięki //dacchi
Ostatnio edytowany przez dacchi (2009-10-04 16:25:10)
Offline
Wojenna magia/Czarna magia/ Płonące rece/Cierpienie/
Ręce używającego tej magii wypełniają się niszczącą, negatywną energią, która wyładowuje się poprzez atak nieprzyjaciela.Kategoria magii: II
Szkody: 90 - 125
Mana: 18
Wojenna magia/Czarna magia/ Płonące rece/Rdza
Sprawia, że elementy uzbrojenia przeciwnika (hełm i osłona nóg) stają się zardzewiałe przez pewien czas, przez co ataki są bardziej bolesne.Kategoria magii: II
Obniża punkty obrony nieprzyjacielskiej jednostki o 150-225
Mana: 10 - 14
Czas trwania w walce: stopień czaru
dodane dzięki //dacchi
Ostatnio edytowany przez Myrmek (2009-10-04 13:44:35)
Offline
Mag
Artchitektura:
Wszyscy pracownicy osady przechodzą przeszkolenie architektoniczne. Poprzez to oszczędza się 10% czasu budowy głównych budynków.
Skraca czas budowy głównych budynków o 10%.
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 32 mieszkańców
Wzrost mieszkańców w podkategoriach: nieprzewidywalny
Naprawa:
Wieże są naprawiane gdy tylko władca zleci swoim poddanym tą pracę.
To badanie aktywuje regularną naprawę wież przez mieszkańców bez ingerencji władcy.
Punkty życia wież wzrastają o 3% co godzinę.
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 478 mieszkańców
Wzrost mieszkańców w podkategoriach: nieprzewidywalny
Renowacja:
Poprzez nauki renowacji Wasza ludność jest zdolna do naprawiania wież obronnych pod Waszym kierownictwem.
Przyrost mieszkańców za poziom: 15 mieszkańców
Ulepszone Wieże:
Ochronne wieże i katapulta zostają wzmocnione a ich efektywność zostaje zwiększona poprzez użycie lepszych materiałów i metod wykończeniowych.
Za każdy poziom otrzymujecie 2,5% więcej punktów ataku waszych wież.
Przyrost mieszkańców za poziom: 41 mieszkańców
Wzmocnione Mury:
Wasi architekci wzmacniają Wasze mury drewnem i kamieniem, by lepiej broniły przed atakami.
Z każdym poziomem otrzymujecie 2% więcej energii życia Waszych wież.
Przyrost mieszkańców za poziom: 38 mieszkańców
Magia Murów:
Magowie Waszej osady wyspecjalizują się w ulepszaniu Waszych wież, tak aby magazynowały one więcej magicznej energii.
Za każdy poziom otrzymujecie 7% więcej punktów many.
Przyrost mieszkańców za powiom: 37 mieszkańców
Ambzura:
Ambrazury Waszych murów obronnych zostają ulepszone, przez co przeciwnik ma mniejszą szansę w atakach.
Z każdym stopniem otrzymujecie 3% więcej punktów obrony Waszych wież.
Przyrost mieszkańców za poziom: 46 mieszkańców
Formacja:
Formacja wojsk odgrywa zasadniczą rolę w wielu bitwach. Czym trudniejsze ustawienie własnych wojsk, tym więcej kłopotów ma z tym nasz przeciwnik.
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 32 mieszkańców
Wzrost mieszkańców w podkategoriach: nieprzewidywalny
Uszeregowanie:
W uszeregowanej formacji oddziały stoją w 2 rzędach. Jest to jedna z najprostszych formacji. Jest jednak bardzo skuteczna, gdy przeciwnik nie używa żadnej formacji.
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 39 mieszkańców
Wzrost mieszkańców w podkategoriach: nieprzewidywalny
Sztuka Płatnerska:
Stosując sztukę płatnerską najstarszych rzemieślników Demoryas można udoskonalić uzbrojenie i opancerzenie.
W wielodniowym procesie przedmioty zostaną wzmocnione, ozdobione i zaostrzone tak, że ich wartości zwiększą się o 5% z każdym poziomem zaklęcia.
Przyrost mieszkańców za poziom: 241 mieszkańców
Uzdolnienia Taktyczne:
Wasi magowie odkryli, że niektóre typy jednostek posiadają szczególne uzdolnienia.
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 53 mieszkańców
Wzrost mieszkańców w podkategoriach: nieprzewidywalny
Transportowiec:
Transportowcami można przewozić większe ilości surowców. Jednak wpierw muszą być stworzone plany takich maszyn.
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 23 mieszkańców
Wzrost mieszkańców w podkategoriach: nieprzewidywalny
Efektywność:
Wasi technicy badają różne metody wzrostu efektywności transportu, tak, aby wasze oddziały transportowe lepiej pracowały. Efektem tego jest zwiększenie ilości transportowanych ładunków.
Ładowność drewnianych wozów zwiększa się o 5% za każdy stopień.
Przyrost mieszkańców za poziom: 29 mieszkańców
Drewniany Wóz:
Drewniany wóz nie jest zbytnio stabilny ale można na niego załadować stosunkowo dużo zasobów.
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 25 mieszkańców
Wzrost mieszkańców w podkategoriach: nieprzewidywalny
Wzmocnione Drewniane Wózy:
Wzmocnione drewniane wozy transportują więcej towaru i są bardziej stabilne.
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 39 mieszkańców
Wzrost mieszkańców w podkategoriach: nieprzewidywalny
Obróbka drewna i kamienia:
Poprzez nauki obróbki drewna i kamienia Wasi mieszkańcy są wstanie naprawiać jednostki transportowe. I tak np. można korzystać drewna produkowane we własnej osadzie do naprawy drewnianych wozów.
Przyrost mieszkańców za poziom: 15 mieszkańców
Wzmocnienie:
Wzmocnienie drewnianych wozów umożliwia ich zwiększoną wytrzymałość.
Z każdym poziomem wzrasta energia życia nowo zbudowanych wozów drewnianych o 5%.
Przyrost mieszkańców za poziom: 35 mieszkańców
elegancko dzięki //dacchi
Offline
Wojownik z mieczem
@up mniej więcej
Burza ognia
Magowie rozniecają olbrzymią burzę ognia i wysyłają ją w kierunku nieprzyjacielskich wojsk.
Kategoria magii: II
Szkody: 50 - 155
Mana: 18
Żywioł: Ogień
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 40 mieszkańców
Gorąca lawa
Gorąca lawa zalewa przeciwnika. Bardzo efektywne lecz również bardzo drogie.
Kategoria magii: III
Szkody: 315 - 475
Mana: 45
Żywioł: Ogień
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 92 mieszkańców
Mrozy
Lodowate powietrze owieje Twoich przeciwników.
Kategoria magii: II
Szkody: 75 - 100
Mana: 12
Żywioł: Lód
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 33 mieszkańców
Blizzard
Nieprzyjaciel otoczony zostanie lodowym sztormem.
Kategoria magii: III
Szkody: 280 - 390
Mana: 30
Żywioł: Lód
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 96 mieszkańców
Magiczna zapaść
Ziemia zapada się pod wrogiem a z nią i nieprzyjaciel. Skuteczne w każdej sytuacji i często nieodzowne zaklęcie.
Kategoria magii: I
Szkody: 30 - 63
Mana: 5
Żywioł: Ziemia
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 12 mieszkańców
Błotna bomba
Ciężka kula ze szlamu i ziemi zostanie rzucona na nieprzyjacielski oddział.
Kategoria magii: II
Szkody: 50 - 150
Mana: 15
Żywioł: ZiemiaZiemia
Wzrost mieszkańców dla tego badania: 35 mieszkańców
Ostatnio edytowany przez zelia (2009-10-05 08:52:15)
Offline
Wojownik z mieczem
Transportowiec
-
Drewniany wóz
-
Wzmocnione drewniane wozy
-
Gigantyczny drewniany wóz-Gigantyczny drewniany wóz może przewieź ogromną ilość surowców i jest do tego z drewnianych wozów najbardziej stabilnym środkiem transportu.
Offline
pododawałem. Spójrzcie czego nie ma i piszcie. tak mniej więcej w weekendy będę dodawał, bo w tygodniu mam mało czasu, a poza tym mi się nie chcę niektórych czarów mam tylko nazwę i ją tam wpisałem potrzebuję opis. W magii wojennej i technice pamiętajcie by zachować odpowiednią kolejność by ludzie mogli się stąd dowiedzieć co muszą badać by uzyskać pożądany czar. Jak ktoś ma coś więcej rozwinięte od zeli to proszę o screeny i opisy. to jak podali zelia i Toreno jest wzorcowym sposobem. Postaram się to wiernie odwzorować w poście ale pisanie tego w html'u jest dość toporne dziękuję za pomoc.
Offline